FANDOM

Format:Cutie partid politic

Mișcarea Populară Antimafie (abreviat MPA) este un partid politic din Republica Moldova, fondat la 30 ianuarie 2011[1] și oficial înregistrat la 18 aprilie. Președinte al formațiunii este Sergiu Mocanu. Vicepreședinți sunt Daniela Bodrug, Alexandru Florință și Valerian Vartic.

La 27 august 2013, a avut loc cel de-al II-lea Congres al MPA[2][3][4][5]. Delegații la Congres au adoptat, programul Mișcării Populare Antimafie intitulat “A II-a Republica”.

La 6 ianuarie, in jurul orei 13.00, Sergiu Mocanu a anunțat într-o conferință de presa [6] ca procurorul general al R. Moldova, Valeriu Zubco, a ucis un om in timpul unei partide de vanatoare din 23 decembrie 2012 in rezervația naturala "Padurea Domneasca". Potrivit lui Sergiu Mocanu, ar fi vorba de proprietarul unei cariere de piatra din raionul Glodeni, Sorin Paciu, in varsta de 34 de ani, gonaș. Sergiu Mocanu i-a acuzat pe Vladimir Plahotniuc și Vladimir Filat ca aceștia tainuiesc fapta.

Cazul „Padurea Domnească” este un caz de omor prin impușcare a lui Sorin Paciu (34 de ani, proprietarul carierei de piatra din satul Balatina, raionul Glodeni) in Rezervația științifică Pădurea Domnească pe data de 23 decembrie 2012, la o vânătoare organizata de un grup de 30 de persoane[7], dintre care unele cu funcții de rang înalt din Republica Moldova. Din grupul de vanatori au facut parte procurorul general Valeriu Zubco, acuzat de presa de mușamalizarea cazului[8], judecatorul Gheorghe Crețu, singura persoana pusa sub urmarire penala[7], președintele Curții de Apel Chișinău, Ion Pleșca, vicepreședintele Curții, Gheorghe Crețu, membrul Consiliului Coordonator al Audiovizualului, Nicolae Damaschin, un padurar din localitate, Ion Stepanchevici, și alte persoane.[9]

Conducerea partidului Edit

Format:Multiple image

  1. Sergiu Mocanu, Președinte MPA
  2. Daniela Bodrug, Vicepreședinte MPA
  3. Pavel Gherman, Secretar General MPA.

Sigla Mișcării Populare Antimafie Edit

Fișier:Logo NUMAFIEI MPA.png

Simbolul propriu (permanent) al partidului politic Mișcarea Populara Antimafie, reprezinta imaginea unui cerc de culoare roșie-închis, intersectat de raza acestuia, peste care sunt aplicate cuvintele „NU! MAFIEI”

NoteEdit

Format:Listănote

BibliografieEdit

Legături externeEdit

Format:Ciot-partid-RepublicaMoldova

Format:Partide politice în Republica Moldova

Eroare la citare: Etichete <ref> există, dar nu s-a găsit nicio etichetă <references/>

Also on FANDOM

Random Wiki