FANDOM

Format:Infobox musical artist

Emilio Munda (n. 14 Ianuarie 1982, Fermo) este un compozitor, autor și aranjor muzical italian. Compozițiile sale sunt cuprinse în trei albume ale lui Francesco Renga[1], două albume ale lui Umberto Tozzi[2][3] și două albume ale Silviei Mezzanotte (cântăreața grupului muzical „Matia Bazar”) [4]. A mai colaborat cu alți cântăreți italieni de faimă națională.[5][6][7]

Viața și cariera artistică Edit

Emilio Munda, născut în 1982, la Fermo, oraș situat în centru Italia. Familia sa, formată în majoritate de muziciști, îl introduce în universul muzicii, la vârsta de 4 ani, începând cu tobele. Mai târziu, la vâsta de 12 ani, începe să compună primele cântece, studiază autodidact și devine multi-strumentist, precum învață sa cânte la pian, la orgă, la chitară acustica și electrică, la bas, la tobe și în sfârșit foloseste vocea sa pentru melodiile de muzică ușoară.

Colaborările cele mai importante încep în momentul în care compozițiile sale sunt alese de Silvia Mezzanotte[8] (cântăreața grupului “Matia Bazar” din 1999 până în ziua de astăzi) ce fac parte din albumul "Lunatica" din 2008. Melodia "Non c'è contatto", în special, este selecționată ca piesa de debut din album, pentru care a fost realizat un videoclip cu celebra actriță protagonistă “Carolina Crescentini”. Pentru aceeasi artistă Emilio Munda a realizat aranjamentul hitului de vară ”Nell’aria” și se ocupă de aranjamentul al “Lunatica Tour”, cu unele compoziții: “Intro”, “Sequencer” și alte părți strumentale pentru muzicanții band-ului. În același an se publică piesa de debut “Un tuffo nel vuoto” în albumul “A24” al band-ului Pquadro, un duo format în cadrul programului TV Amici di Maria De Filippi și învingători al 57lea Festival di Sanremo.

În continuare devine co-autor și aranjor a piesei "Anime di vetro",[9][10] care a văzut, printre alții, colaborarea lui Sergio Reggioli[11], violinist al band-ului Nomadi.

Emilio Munda continuă a compune pentru programul TV Amici di Maria De Filippi[12]: piesa de debut intitolata “Il gusto del caffè”,[13] interpretată de cântăreața “Valeria Romitelli”, a fost extrasă a fi cântată în direct în trasmisiune, pe un important canal TV national. În anul 2008 compune din nou pentru cântărețul Umberto Tozzi, piesa "Cerco ancora te",[14] numarul 2 din albumul intitulat “Non solo live". Aceeași piesă deasemenea, a fost introdusă în albumul International “The Best” intitulat "Yesterday", și distribuit în Franța, Belgia și Elveția.

Alte colaborări recente Edit

În anul 2010 Emilio Munda este învingătorul unui concurs național lansat de Francesco Renga,[15] în care se selecționează un autor pentru a colabora la discurile artistului. În urma victoriei din acest concurs, el a încheiat un contract de drept exclusiv care îi va permite să colaboreze cu Francesco Renga timp de 3 ani. Piesele inedite sunt publicate în albumul "Un giorno bellissimo" premiat cu Discul De Aur la Wind Music Awards 2011. Una din piesele sale, “Di sogni e illusioni"[16], este introdusă de asemenea și în albumul "FERMOIMMAGINE DELUXE", primul “The Best” al cântărețului Francesco Renga, lansat în urma participării la al 62lea Festival di Sanremo.

În anul 2013 începe colaborarea cu Sugar Music[17] , celebra etichetă discografică, cu un contract de drept exclusiv. În data de 20 februarie 2014 se publică piesa “Tu puoi scegliere” în albumul “Ti presento Maverick” al cântăreței “Veronica De Simone”[18][19] finalistă la programul TV The Voice of Italy, lansat în acelasi timp cu parteciparea sa la al 64lea Festival di Sanremo. În aceeași zi se lansează albumul lui Francesco Renga intitulat “The Platinum Collection” care conține două piese compuse de Emilio Munda.

Pe data 10 Iunie 2014 se publică cântecul “Un mondo più vero”, piesa nr. 4 din albumul intitulat “A passi piccoli” al cântărețului Michele Bravi, învingătorul la a 7-a ediție de X-Factor Italia.[20].

Discografie Edit

Albume Edit

Year Album Artist
2008 Lunatica Silvia Mezzanotte
2008 A24 Pquadro
2009 Non solo live Umberto Tozzi
2010 Anime di vetro Pquadro
2010 Nell'aria Silvia Mezzanotte
2010 Un giorno bellissimo Francesco Renga
2012 Fermoimmagine Deluxe Francesco Renga
2012 Yesterday Umberto Tozzi
2014 Ti presento Maverick Veronica De Simone
2014 The Platinum Collection Francesco Renga
2014 A passi piccoli Michele Bravi
2015 Domani è un altro film (seconda parte) Dear Jack
2015 Colori Primari Manuel Foresta

Melodii Edit

Song Composer/Author Artist/Performer
Il gusto del caffè Composer and author Amici di Maria De Filippi
Stai con me Composer and author Francesco Renga
Di sogni e illusioni Composer and author Francesco Renga
Non c'è contatto Composer and author Silvia Mezzanotte
Ma il buio Composer and Author Silvia Mezzanotte
Cerco ancora te Composer and author Umberto Tozzi
Anime di vetro Composer and Author Pquadro
Puoi scegliere Composer and author Veronica De Simone
Un mondo più vero Composer and author Michele Bravi
Le strade del mio tempo Composer and author Dear Jack
La vita è una danza Composer and author Manuel Foresta
Nella bocca della gente Composer and author Manuel Foresta

Referințe Edit

Format:Listănote

Legături externeEdit

Eroare la citare: Etichete <ref> există, dar nu s-a găsit nicio etichetă <references/>

Also on FANDOM

Random Wiki