FANDOM

Cristian Moisescu (n. 9 iulie 1947, Arad - d. 7 ianuarie 2016, Arad) a fost primar al municipiului Arad între 1992-1996, ales din partea Alianței Civice. Format:Copyvio

Fișier:Cristian Moisescu.jpg

StudiiEdit

A urmat Facultatea de Filologie din cadrul „Universității de Vest” – Timișoara, secția engleză – română. Tot la această instituție de învățământ superior și-a luat doctoratul în filologie. A predat limba engleză (1972-1989) la Liceul nr. 4, la Liceul „Elena Ghiba Birta” (1990-1992), iar mai târziu a devenit lector universitar la Universitatea „Vasile Goldiș” din Arad.

Activitatea politicăEdit

În perioada decembrie 1989 – iunie 1990, a fost șeful Comisiei de Învățământ a Județului Arad din cadrul Consiliului Provizoriu al Uniunii Naționale Arad. Între anii 1990-1991 a îndeplinit funcția de președinte al Alianței Civice Arad și pe cea de președinte al filialei județene a Partidului Alianței Civice Arad. În perioada 1992-1996 a fost primar al municipiului Arad, primul primar ales democratic după 50 de ani de comunism. Din anul 2000 a deținut două mandate de consilier: unul local și unul județean.

Cristian Moisescu a fost apreciat și pentru faptul că se deplasa la serviciu cu bicicleta.

Preocupări religioaseEdit

A publicat următoarele lucrări: „Devieri de la Calea Vieții” (1990 G.B.W.), „Vremea Sfârșitului” – „Apocalipsa verset cu verset” ( 1998), ,,Mesajul Celor Șapte Biserici din Apocalipsa" (2012) și s-a îngrijit de „Antologia de poezie Ioan Alexandru."

A fost distins cu „Diploma de luptător în Revoluția Română din 1989”, Titlul de „Prieten al artelor,” 1994, decernat de Uniunea Artiștilor Plastici – filiala Arad, Titlul de „Susținător al artelor”, 1995, decernat de aceeași organizație profesională.

În ultima parte a vieții a lucrat la cartea ce nu a ajuns să o mai publice, VASILE V. MOISESCU: Fascinația Armoniei Universale, o carte biografică despre viața tatălui său și la o nouă abordare a cărții Apocalipsa, comentată verset cu verset.

Priveghiul și slujba de înmormântare au avut loc în Biserica Baptistă din cartierul arădean Pârneava.[1][2]

NoteEdit

  1. Priveghiul lui Cristian Moisescu
  2. Ultimul drum al lui Cristian Moisescu

Also on FANDOM

Random Wiki